Download hier het aanmeldformulier Didactische training tot rekendocent! 

Scholingsaanbod Compleet Rekenen

Graag bieden wij u ons scholingsaanbod voor rekendocenten aan. Met onze expertise willen we een bijdrage leveren aan een compleet scholingsaanbod voor rekenen waar de rekendocent wordt voorbereid op de begeleiding van zowel de excellente rekenaar, als de gemiddelde en de zorg-rekenaar. Onze expertise is opgebouwd uit jarenlange ervaring op de werkvloer (po, v(s)o en mbo) en trainingen van mbo-docenten tot rekendocent, rekenspecialist en rekencoördinator. De opdrachtgevers en (reken)docenten zijn zeer tevreden over het resultaat van de trainingen. Enkele evaluaties zijn te vinden onderaan op deze pagina. Alle cursussen worden in-company als wel via open-inschrijving gegeven aan een groep (reken)docenten van maximaal 15 docenten. Bekijk hier het totale Compleet Rekenen scholingsaanbod…

De Rekenvlootschouw

De rekenvlootschouw geeft het rekenteam en management een beeld van de didactische vaardigheden en kwaliteiten van het rekenteam en de individuele rekendocenten. Meer te lezen over de scholingsaanbod….

Cursus didactische training tot rekendocent
Deze cursus is voor (aankomende) rekendocenten een cursus rekendidactiek, waarbij gewerkt wordt volgens het principe: zelf ervaren, zelf doen en gedrag veranderen op drie niveaus van didactiek. Meer te lezen over de cursus didactische training tot rekendocent…

Cursus Rekenspecialist
De cursus rekenspecialist richt zich op studenten met rekenproblemen. Naarmate de ernst van de rekenproblemen toeneemt, wordt de begeleiding van de student intensiever en zal de rekendocent specialistischer hulp moeten bieden. Meer te lezen over de cursus Rekenspecialist/ER-specialist

Training Uitblinker Rekenen
Samen met een aantal grote ROC’s en een uitgeverij is gewerkt aan een betekenisvol programma voor rekendocenten die zich willen specialiseren in de rekenuitblinkers. Meer te lezen over Training Uitblinker Rekenen…..

Examentraining 2F en 3F
In vier dagdelen werken de rekendocenten een examentraining door.Meer te lezen over Examentraining 2F en 3F…..

Intervisie rekendocenten
Om de verkregen kwaliteit van het rekenonderwijs en de (geschoolde) rekendocenten te borgen is intervisie een bruikbaar instrument. Meer te lezen over Intervisie rekendocenten…..

Klassenbezoeken rekendocenten
Enerzijds om vanuit een objectiviteit het klassenmanagement en rekengedrag van de rekendocent te observeren, anderzijds om onderwijsverbetering te bewerkstelligen door coaching vanuit een gerichte hulpvraag van de docent of leidinggevende. Meer te lezen over Klassenbezoeken rekendocenten…..

Workshops
De workshops worden op maat aangeboden, zodat specifieke onderwerpen niveauverhoging bij docenten wordt bewerkstelligd. Meer te lezen over Workshops…..

 

Reacties en feedback van cursisten:

Beste Jan, Monique en Ben,

Ik ben onder de indruk van jullie inspanningen om me het certificaat rekendocent te laten behalen. Daarvoor wil ik jullie bedanken.

Tijdens de cursus heb ik veel geleerd. Toen ik de cursus begon had ik geen enkele ervaring.

Voor het examen was ik onzeker over mijn eigen rekenvaardigheid en niet over de didactiek. Eigen rekenvaardigheid heb ik getraind, maar ik heb te licht gedacht over de didactiek. Jullie hebben me tips gegeven en omdat ik nog geen “echte” rekendocent ben, komen die tips zeer van pas want ik moet mijn vorm als rekendocent nog vinden. Ik merk in mijn eigen les dat ik de cursisten zelf aan het werk kan zetten en dat dat werkt. Ze helpen elkaar overigens ook sinds kort. De verhoudingstabel werkt ook bij simpele opgaven. Dat zijn dan weer dingen die ik zelf onlangs heb ervaren. Ik wil veel ervaring op gaan doen en voorbeelden verzamelen, zoals ik wel met taal heb. Die laatste schud ik uit mijn mouw.

Nu ik gecertificeerd ben, weet ik dat ik hier de rekenlessen kan blijven geven en zo kan ik me gaan ontwikkelen.

Het is een heerlijk gevoel dat ik op mijn zestigste nog iets nieuws heb ontdekt waar ik zo blij van word.

Ik realiseer me dat jullie extra tijd en overleg hebben gestoken in het bespreken van wat ik moet verbeteren en dat Monique vandaag de spanning heeft willen weghalen. Dat deed ze én zorgvuldig én zorgzaam. Fijn om meteen te horen dat het in orde is.

Dank jullie wel voor je tijd en je inzet. Jullie zijn een mooi driemanschap vol vakmanschap.

______________

Allereerst, jullie ook gefeliciteerd met dit resultaat! De docenten zijn vol lof over jullie, met name over jouw manier van lesgeven Ben.
Termen die ik vaak hoorde, waren: ‘Hij snapt waar het over gaat’, ‘Ik heb nu nieuwe inzichten’, ‘ik voel mij veilig’. Mooi hoor!
 ______________

Ik wil jullie bij deze beiden hartelijk bedanken voor het overdragen van jullie expertise. Ik heb er veel aan gehad en veel van geleerd. Bovendien was het een cursus waar je veel van jezelf kon inbrengen. Het was echt toegespitst op het kweken van eigen vaardigheden en het focussen op je eigen handelingsbekwaamheid.
Ik vond de sfeer tijdens de cursus uitstekend en dat lag mede aan jullie. Natuurlijk is zoiets ook afhankelijk van de inzet van de deelnemers, maar ik denk dat het daar niet aan heeft ontbroken.
_______________